معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان در میان هشت استان دارای سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال قرار دارد

ایلام در میان استان های دارای سوء تغذیه کودکان قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی نیکو نهاد اظهار داشت: در استان ایلام ۱۲ درصد کودکان زیر ۵ سال با مشکل کم ایلام در میان هشت استان دارای سوء تغذیه کودکان قرار داردوزنی و لاغری مواجه هستند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین ۲۵ درصد کودکان در شرف چاقی و ۲ و نیم درصد نیز مبتلا به چاقی هستند.

طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز از حمایت‌های این نهاد از مادران باردار و کودکان زیر پنج سال دارای سوء تغذیه خبرداد و افزود: هم اکنون یکهزار مادر باردار مبتلا به سوء تغذیه و ۷۰۰ کودک مبتلا از حمایت‌های معیشتی کمیته امداد تا رفع کامل مشکل سوء تغذیه بهره‌مند هستند.

کارشناس تغذیه عنوان کرد: سوء تغذیه زمانی رخ می‌دهد که رژیم غذایی فرد، ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن او را تامین نکند و یا تعادل مناسب برای تضمین سلامتی فرد را به همراه نداشته باشد،در واقع سوء تغذیه می‌تواند هم به دریافت کم مواد غذایی اشاره کند و هم شامل زیاده روی و مصرف نامتعادل مواد غذایی شود.

اکبری پناه ادامه داد: دلایل مختلفی می‌تواند سبب سوء تغذیه شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تغذیه نامناسب، مشکل در دریافت مواد غذایی، شرایط مختلف جسمی و روانی، وضعیت اقتصادی نامناسب و درآمد کم اشاره کرد، اما در حالت کلی تغذیه نامناسب مهم‌ترین علت سوء تغذیه است.

وی یادآور شد: تغذیه نامناسب می‌تواند عوارضی مانند اختلال در رشد، کمبود وزن و یا کاهش وزن را به همراه داشته باشد

منبع: برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.